opwegmetmijnbackpack.reismee.nl

Hostel life

Morgen is het 3 maanden dat ik aankwam in Sydney. 3 maanden waarin ik, op een aantal weken na, in hostels heb geslapen. Sommigen 1 nacht, sommigen 2 weken. Sommigen die ik toch wel verdrietig verliet, sommigen waar ik blij was dat ik er weg kon. Verschillende hostels in verschillende plaatsen met verschillende mensen.

Wat is een hostel precies
Een hostel is een gebouw met daarin meerdere slaapkamers. In elke slaapkamer staan stapelbedden. Er is een gezamenlijke keuken waar je zelf je eten kunt koken, soms is het wachten op je beurt als meerdere mensen willen koken. Avondeten om 9 uur is dus niet ongebruikelijk. Keukengerei is wel aanwezig maar eten kopen moet je zelf doen. De grootte van een hostel is verschillend. Dit kan een gewoon woonhuis zijn waarin alle kamers worden gebruikt als slaapkamer, of een appartement met 5 etages.
Ook kun je kiezen voor een partyhostel of een werkhostel. Bij die laatste heeft het hostel contact met bedrijven in de omgeving en bieden zij je een baan aan.

Voordelen

1. Je ontmoet heel veel mensen en maakt binnen no-time de beste vrienden voor een paar dagen.
2. Het is een een eenvoudige en goedkope om te slapen. Dit verschilt natuurlijk per hostel. Maar $20,- (€12,60) is wel een goede prijs.
3. Je kunt een vreemde taal leren. Met Japanse kamergenoten leer ik nu elke dag wel iets nieuws: 'Goedemorgen, hallo, hoe gaat het, dankjewel, lekker, tot ziens, welterusten en ik hou van jou.'
4. Hostels zitten vol met mensen over de hele wereld, je leert dus ook verschillende culturen kennen. Dit kan ook een nadeel zijn, zo slurpen Aziaten als ze eten. Ik vind dat zóó onsmakelijk.
5. De sfeer. Backpackers zijn (meestal) makkelijk, aardig en sociaal. Daarbij weet je allemaal hoe het is om te reizen, om te leven met een backpack en om in een wildvreemd land te zijn waar ze zeer waarschijnlijk niet jouw taal spreken.
6. Mensen laten vaak eten achter als ze verder reizen. Wat dus betekend dat je in ieder hostel wel een plank hebt met gratis eten. En gratis is sowieso een voordeel.
7. De meeste mensen spreken geen Nederlands dus je kunt hele persoonlijke telefoongesprekken voeren waar iedereen bij is, of je dagboek open laten liggen. Niemand die er iets over zal vragen.

Nadelen

1. Snurkende kamergenoten! Ik ben samen met een ander meisje een paar nachten geleden verhuisd van een grote kamer naar een kleine vanwege een snurkende kamergenoot.
2. Haren in de badkamer die niet van jou zijn.
3. In de douche staan en er achter komen dat je iets bent vergeten...
4. Midden in de nacht naar de wc moeten, en als je terug naar je kamer wilt er achter komen dat je sleutelpas niet meer werkt.
5. Kamergenoten die midden in de nacht terugkomen, of 's ochtends vroeg vertrekken en niet zachtjes doen.
6. Afscheid moeten nemen van die mensen met wie je in die paar dagen/weken een band hebt opgebouwd en beseft dat je elkaar nooit meer ziet.

Conclusie
Zoals je ziet zijn er voor- en nadelen. Natuurlijk is het meest ideale een eigen slaapkamer of nog beter een heel eigen huis. Maar als je geen vast inkomen hebt en voornamelijk rondreist is dit wel een van de meest ideale opties. Alleen is het wel verstandig om van te voren op internet de reviews te bekijken en te kijken waar het hostel zich precies bevind. Als je geen stadsmens bent is het niet handig om midden in het centrum van een drukke stad te gaan slapen.
Voor perfect beeldmateriaal, check dit: https://www.youtube.com/watch?v=tk8ha8WQcAs.

Fijne dag vandaag.

Liefs,

Charlotte

Ilse

Leuk verhaal, slaap lekker ?

Sabina

Leuk om weer een blog te lezen!
Ik ga je snel bellen, kan je weer even lekker Nederlands persoonlijk telefoon gesprek voeren

Aliceleipoldt@gmail.com

Wat leuk om te lezen .
Heel avontuurlijk wat je allemaal onderneemt.
Alweer drie maanden.
Gaat vlug.