opwegmetmijnbackpack.reismee.nl

Omdat het leuk is

Gisteravond had ik met mijn huisgenoten en een paar vrienden/collega's een international party bij iemand in het hostel. Super gezellig. Bijna iedereen had iets meegenomen van zijn thuisland. De tafel stond vol met eten uit China, Frankrijk, Duitsland, Japan en Nederland natuurlijk. Heel lekker, gezellig en leuk om eens iets te eten wat je nog nooit op hebt. Of, om te zien wat anderen van jouw eten vinden.
Ik had kruukpleatjes gemaakt omdat die bij mijn huisgenoten zo goed in de smaak vielen. En, omdat ik zeker wist dat niemand die wel eens op had.
Kortom, eten, kletsen, gezelligheid, wat wil je nog meer?

Nou heel simpel: DRANK! Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van de geheelonthouding, zelf drink ik ook bij een feestelijke gelegenheid of als ik uit eten ben, maar dan hou ik het bij 1 of 2 glazen.

De avond begon voor mij dan ookheel leuk met al het eten en iedereen had misschien 1 glas drank in zijn of haar hand. Maar naarmate de avond vorderde werden dat steeds meer. Met vervolgens verschillende drank games:
Je zit met z'n allen in de kring, de eerste persoon zegt 1,2 of 3 cijfers de volgende telt verder en zo de hele kring rond. Bijv. 1 - 2,3,4 - 5,6 - 7.. totdat iemand 21 moet zeggen en die persoon moet dan een slok nemen.
Of: Je wijst allemaal iemand aan en degene waar de meeste mensen op wijzen moet wat drinken.
Die en andere spelletjes kun je natuurlijk eindeloos herhalen. En met herhalen weet je nooit wanneer het klaar is. Ik ben gek op spelletjes spelen maar na 35 keer herhalen heb ik het wel gehad.

Onderweg er naar toe werd er al gezegd door iemand dat het doel van de avond was om zo dronken mogelijk te worden. Ik was dan ook de enige die cola kocht i.p.v. wijn. En uiteraard krijg je dan de vraag waarom doe je niet mee?
'Omdat ik er niet van houd en niet dronken wil worden'
'Je moet het eens proberen, dronken worden.'
'Waarom?'
'Omdat het leuk is.'
'Maar ik vind het niet leuk.'

Waarom willen mensen die drinken de mensen die niet willen drinken overhalen om mee te doen met iets wat ze niet willen? Dat is iets wat ik niet begrijp. Of, als je even niet oplet weer wat in je glas schenken zodat je niet meer weet hoeveel je op hebt?Been there, than that.

Ik vind alcohol leuk zolang het met mate is, iedereen nog weet wat hij doet én, zolang ik zelf kan bepalen wat en hoeveel ik drink. Dat was ook de reden dat ik op een gegeven moment, na het drinken van ik denk 1 glaasje stopte met meedoen van de spelletjes. Ik had geen zin om mij achterlijk te gedragen en ook omdat het 10 uur 's avonds was en de wekker de volgende ochtend om 5:30 zou gaan.

Begin van de avond had ik de grootste lol, met cola. De meeste mensen zullen vast vrolijk worden van alcohol en hoogstwaarschijnlijk een stuk spraakzamer maar ik word juist stiller (als ik stil ben betekend dat meestal dat ik mij niet op mijn gemak voel), somber, overprikkeld en moe. 'Omdat het leuk is' geld dus niet voor mij.

Dus, mocht je mij ooit zien drinken, of niet zien drinken. Laat mij en alle andere nietdronkenwillenwordenmensen zelf bepalen hoeveel en of wij drinken. Dát maakt mij in ieder geval een leuker mens.


En hoe kijk jij tegen alcohol drinken aan?


Liefs,

Charlotte


P.s. Bedankt voor het lezen. Ik moest even mijn frustratie van mij afschrijven.

Reacties

Reacties

sabina

goed dat je je frustratie van je af heb geschreven meis!

Ma Anneke

Goed verwoord Charlotte. Jij bepaald je grens en maf=g deze beschermen/bewaken. Je wordt er een (nog) leuker mens van. Lieve groeten Pa en ma

Liesbeth.

Ik kan me helemaalvinden in jou gedachten Charlotte ik heb geen alcohol nodig om het gezellig te hebben. Top dat je zo bij je eigen standpunt en gevoel blijft ...
Veel plezier ...

wimschop

charlotte de wereld reiziger is er weer terug vanwegewest zo teziwn goed nazin gehad na alhet lezen gr wimschop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!