opwegmetmijnbackpack.reismee.nl

Een eerlijke blog. Dit vind ik niet leuk aan backpacken

Reizen is leuk. Je komt op bijzondere hele mooie plekken en ontmoet over het algemeen vaak hele leuke mensen die je soms iets bijbrengen van hun eigen cultuur. Ik wil daarom zeker ook nog veel meer van de wereld zien. Maar sommige dingen zijn niet leuk.

Nu laat ik in blogs en op foto’s altijd de leuke kanten zien omdat ik niet negatief wil overkomen. Ik heb daarom ook wel getwijfeld of ik dit wilde delen. Maar dit is wel de realistische, eerlijke en niet leuke kant van het verhaal.

Al deze punten zijn dingen die ikzelf heb meegemaakt.


Dit vind ik niet leuk..


  1. Snurkende kamergenoten.
  2. Backpack van 20 kilo die el-e-ke keer weer op die arme schouders moet hijsen.
  3. Vies hostel/te dun matras.
  4. Geen internet bereik als je het nodig hebt.
  5. Verdwalen in de stad, met die zware backpack.
  6. Telefoon+creditcard verliezen. Dat is heel erg niet leuk!
  7. Overmatig alcoholgebruik door huisgenoten/kamergenoten
  8. Huisgenoten die niet accepteren dat je niet drinkt en je bijna dwingen om te drinken.
  9. Spullen achterlaten in een hostel. (Schade: Spijkerbroek, shirt, topje, toilettas, vest, handdoek).
  10. Te kleine bedden.
  11. Te lage douche (ik ben 1,74 en soms hangen de douches op 1,70, niet echt handig.zijn wij dutchies echt zo extreem lang)
  12. Een reisgenoot die zegt dat je niks doet, maar als je iets wilt doen is het niet goed.
  13. Een reisgenoot die zegt dat ze zich aan je irriteert omdat je haar verkeerd had begrepen. (Ons luchtbed was ‘s nachts leeggelopen dus ik zei dat ik een nieuwe ging kopen, vond zij niet nodig en ging wel in de auto slapen, maar de volgende dag was ze boos dat ik geen 2 persoons had gekocht ook voor haar. Tja..)
  14. Public toilets in de outback. Lees: een wcpot zonder wc-papier of knop om door te spoelen.
  15. Een berg op lopen. Iedere keer denk ik: dit doe ik nooit meer! Maar als je dan bovenaan de top staat maakt het uitzicht alles weer goed. Dus daar doe ik het voor. Maar het moment zelf...

Gelukkig zijn er ook een hoop mooie en leuke dingen. Australië en Nieuw-Zeeland zijn onbeschrijfbaar mooi en de meeste mensen zijn super sociaal en geïnteresseerd. Dus mocht je ooit ook deze kant op willen komen laat je dan zeker niet tegenhouden. Maar houd er rekening mee dat het niet alleen feest is. Die moet je zelf creeëren. En als alles dan goed is dan is elke dag hier een feestje.

Liefs,

Charlotte





Reacties

Reacties

Liesbeth

Ha meis,ja dat alles niet koek en ei is en alles geweldig gaat dat is te begrijpen, maar dat iemand boos is omdat je voor haar geen luchtbed hebt gekocht.. dat snapt zij zelf toch ook wel, of wilde ze gewoon op jou zak teren..
Geniet van je reis...
En tot je volgende verslag...
Grt van uit Goedereede.. ?‍♀️
Liesbeth..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!