opwegmetmijnbackpack.reismee.nl

Hoe gaat het nu

Hoi allemaal,

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik iets van mij liet horen. Sowieso gebeurde er vrij weinig waardoor ik weinig had te vertellen. Niet dat dat nu heel anders is maar ik zat afgelopen dagen ook niet lekker in mijn vel, kon mijn plekje hier niet goed vinden waardoor ik ook geen behoefte had om dan blogs te typen en net te doen hoe leuk het hier wel niet was. Nu heb ik een ander plekje gevonden waar ik het gelukkig een stuk beter naar mijn zin heb.

Cannons Creek
In het vorige artikel kon je lezen dat mijn au-pair avontuur onverwachts tot een einde kwam. Maandag 26 november ben ik van Hastings naar Cannons Creek verhuisd en heb daar 9 dagen bij een echtpaar uit mijn thuisgemeente gelogeerd. Hun zoon is in de jaren 90 met een Australische vrouw getrouwd en wonen met hun 4 zonen in Cannons Creek. Opa en oma komen ieder mogelijk jaar op bezoek en wonen in hun eigen huisje dat in de achtertuin van hun zoon staat. Zodoende kon ik heerlijk een lange week genieten van de rust, Flakkees praten en de niks moet alles mag mentaliteit.
Maar hoewel het daar super fijn en rustig was en ik mijn dagen verslond met lezen, uitzending gemist kijken, kletsen, boodschappen en meehelpen in het huishouden is er verder in Cannons Creek weinig tot niks te doen. En ik ben niet naar Australië gekomen om dingen te doen die ik in Nederland ook kan. Dus tijd om weer verder te gaan.

Melbourne
Woensdag 5 december toen half Nederland pakjesavond vierde (heb ik echt gemist) vertrok ik met de trein naar Melbourne. Na iets meer dan een maand in een normaal huis/bed was het weer tijd voor een hostel. Ik zat in een hostel midden in het centrum, midden in de drukte/chaos dus. Als je mij kent weet je dat dat echt niks voor mij is. De eerste avond dacht ik alleen maar: Ik wil naar huis! Dus zo snel als het kon ben ik daar weggegaan. Sinds vrijdagavond is mijn nieuwe onderkomen Habitat HQ. Superfijn hostel wel in Melbourne, in de wijk St. Kilda. Wel met een kilometerslange winkelstraat om de hoek, maar geen hoge gebouwen waardoor ik me echt opgesloten voelde, geen party hostel en dicht bij het strand. Super fijn! Ik heb al een nacht bijgeboekt en denk dat ik hier nog een week blijf.
Volgende week wil ik de Great ocean road doen en rond de kerstdagen naar Tasmanië en daarna op naar Nieuw-Zeeland! :)

Werk
Helaas nog niks in het vooruitzicht. Ik had afgelopen woensdag een gesprek bij een gezin; de vader is gescheiden en heeft helft van de week zijn 2 kinderen. Dus kennis gemaakt maar ik had al een voorgevoel dat het niks zou worden en kreeg ook vragen als: heb je e.h.b.o. voor kinderen, heb je ervaring? En het feit dat ik rond de kerst naar Tasmanië wil maakt het ook wel erg kort. Dus nu leef ik op mijn gespaarde en verdiende geld en zoek ik naar kleine baantjes voor 1 of 2 dagen. #elkedollariser1.

En hoe gaat het met jou nu in de donkere en koude decembermaand?

Liefs Charlotte

Reacties

Reacties

Margret

Hoi Charlotte, wat fijn dat je een goed hostel hebt gevonden en met het mooie vooruitzicht voor de aankomende periode gaat het vast allemaal goed komen. Hier is het inderdaad donker, maar de mooie verlichting in en om de huizen maakt een heleboel goed. Lees met veel plezier je avonturen, dus vooral zo doorgaan. En als je je verveelt.....trek je fit4lady shirt aan en ga een rondje sporten. ;-).

Elseline

Ha! Goed dat je de draad weer hebt opgepakt! Als er een deur dicht gaat gaat er altijd een raam open!
En ja hier is het somber maar we maken het gezellig binnen!
Hele hartelijke groetjes. ?

Alice

Hallo Charlotte.
Fijn dat het Oke met je is.
Tegenslag komt voor,nu weer mooie vooruitzichten.
Alles nu in kerstsfeer hier.
Daarna weer razendsnel naar het voorjaar.?
Wens je heel veel moois de komende tijd.
Dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!