opwegmetmijnbackpack.reismee.nl

De eerste week in Australië

Inmiddels ben ik 1 week en 1 dag in Australië. Een week die voorbij is gevlogen. De eerste indruk is dus wel geweest. Hoewel er vast nog genoeg nieuwe eerste indrukken zullen komen maar dat zie ik ter zijne tijd wel.

Vrijdag 19 oktober

We landen in Sydney. Ein-de-lijk zijn we in het land van bestemming gekomen. Nadat we onze bagage hebben gevonden, zowel door de douaniers en de drugshond zijn goedgekeurd kunnen we het land in. Een busje brengt ons naar het hostel. T/m maandag slapen we in het Wake up hostel in het centrum van de stad. Als je ooit in de buurt bent: aanrader! ;).

Omdat de kamers nog niet klaar zijn lopen we eerst wat rond in het centrum en eten wat bij een tentje naast het hostel. Als eerste valt het geluid van de stoplichten op, als het groen wordt klinkt het geluid zoals een computergame en de mensen rijden links dus dat wordt wennen om rechts i.p.v. links te kijken. Om 15:00 kunnen we in de kamer. Ik slaap met nog iemand van de groep en 4 Duitsers in een kamer. We doen wat boodschappen, koken samen of apart en 's avonds loop ik met nog een paar van de groep naar het Opera house. Kan ik dat van mijn lijstje afvinken.

Zaterdag 20 oktober

Vandaag is er introductiedag van de reisorganisatie waarmee ik reis. We krijgen uitleg over waar kan je werk vinden, wat kun je per uur vragen, wat zijn de toeristische attracties en wanneer is de beste manier om te boeken. Eigenlijk alles wat je moet weten om hier een jaar(?) te kunnen leven.

Zondag 21 oktober

Vandaag is het ov de hele dag $2,70 dus veel Aussies en toeristen nemen het er van. Bijna de hele groep gaat vandaag naar de dierentuin en sealife. Behalve ik. Het voelt niet goed om op zondagochtend iets te doen wat niks met de kerk te maken heeft. Ik had het al eerder besloten en bij mijn standpunt gebleven: Vandaag ga ik naar Hillsong church. Half uurtje lopen dus gelijk goed voor de ochtendwandeling. 's Middags koop ik een Australische adapter die ik was vergeten. Of nouja, niet vergeten, alleen verkeerde land.

Maandag 22 oktober

Vannacht was de laatste nacht in het Wake up hostel. Vanavond ga ik naar een gezin in Katoomba waar ik een weekje mag logeren. Maar eerst mee met de citytour die door het hostel wordt georganiseerd. We lopen 10 km en komen langs verschillende highlights van Sydney. Sommige interessant, sommigen wat minder. Tja ik heb gewoon niks met een oorlog- schilderijenmuseum of een bloementuin. Hoogtepunt is wel weer het Operahouse waar meerdere foto's worden gemaakt.'s Avonds is er pizzaparty beneden in hostel en daarna reis ik naar Katoomba, 2 uur met de trein van Sydney. Ik mag een weekje bij een familie logeren. Zij zijn muzikant en reizen de hele wereld over. Zoek ze maar eens op op youtube of spotify: The Hollands.

Dinsdag 23 oktober

De eerste nacht in een eigen kamer, in een tweepersoonsbed voor mij alleen. Zo heerlijk! Ik word pas tegen de middag wakker. Gênant! Na het ontbijt, of eigenlijk lunch loop ik met moeder en dochter naar het centrum van dit stadje en doen we wat boodschappen.

's Avonds gaan wij (moeder, dochter en een vriend van de familie) naar de film A star is born. Ondanks dat ik soms de ondertiteling mis is de film goed te volgen. Na de film drink ik met de dochter en 2 vrienden wat in de stad en spelen zij muziek.

Woensdag 24 oktober

Vandaag gebeurd er weinig. Ik maak mijn cv in het Engels en hang 's avonds bij een andere vriend thuis waar weer muziek wordt gemaakt en wordt gezongen.

Donderdag 25 oktober

Vandaag gaan we (de ouders en dochter en ik) on a hike in the blue mountains. We parkeren de auto bovenop de berg en lopen een pad dat langzaam naar beneden loopt. Halverwege komen we bij een klif waardoor je eindeloos ver kunt kijken. Vervolgens lopen we het pad verder wat steeds smaller wordt en waar iemand een soort van trap van heeft gemaakt. Helemaal beneden aangekomen (2 km) zien we een waterval langslopen en genieten we van de natuur en het nieuwe water dat langs stroomt. Maar daarna moeten we ook weer die hele berg omhoog. Tjonge dat heb ik gevoelt! Voelde letterlijk alsof m'n hart uit m'n lijf pompte en ik de longen uit mijn lijf hijgde. Best leuk zo'n berg, maar doe dat niet nog een keer.

Vrijdag 26 oktober

Vandaag de laatste nacht bij de Holland familie geslapen. Ik heb er zo van genoten. Wat een lieve, gastvrije, leuke mensen zijn dat. Het was gewoon zo fijn om nergens over na te hoeven denken en te kunnen genieten van de rust en de stilte. Vandaag reis ik terug naar Sydney omdat ik nog wat dingen moet regelen. Maar zodra ik in het hostel aankom mis ik het rustige Katoomba al. Sydney is een stad die nooit slaapt en nu ik letterlijk tegenover het treinspoor slaap valt dat goed te merken. Dus stiekem baal ik dat ik terug ben gegaan. Maar niks aan te doen. Ik verblijf hier tot maandag en dan op surfkamp. Dus die paar nachten hou ik wel vol. Maandag dus op surfkamp voor een hele week en daarna reis ik richting Melbourne waar ik dan wil gaan werken. Maar daarover later meer.

Zaterdag 27 oktober

Vandaag ga ik naar Bondi Beach samen met 2 meiden van de reisgroep en nog 2 mensen. Onvoorstelbaar dat je gewoon 6 kilometer met de trein kunt reizen zonder de stad uit te komen. Bondi is mooi, druk, maar kleiner dan ik op tv had gezien. Het is een strand met een enorm uitzicht over een prachtige blauwe zee en enorme golven en aan de zijkant enorme rotsen. Terug naar het hostel nemen we de verkeerde trein waar we pas achter komen als we de stad bijna uit zijn. Gelukkig kijk ik op google maps en die dat we totaal de verkeerde kant op gaan. Snel uitgestapt en op zoek naar de juiste trein.

's Avonds ga ik naar een concert van mijn gastgezin waar ik heb gelogeerd. Zij hebben hier in Sydney hun cd release en gevraagd of ik het leuk vond om te komen. Tuurlijk!


Inmiddels is het 1 uur 's nachts dus tijd om naar bed te gaan.


Niet vergeten om de klok een uurtje achteruit te zetten! Wat ook betekent dat het tijdsverschil met mij dan niet meer 9 uur maar 10 uur is.


Fijn weekend en tot de volgende keer weer


Liefs Charlotte

Reacties

Reacties

Liesbeth

Ha Charlotte, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt..
Gaaf bondi Beach... heb je er ook nog gezwommen..
Veel plezier op surfkamp, geniet er van en kijk al weer uit naar je ervaringen te lezen die je deze week gaat beleven..
Geniet ervan meis...

Charlotte Akershoek

Ha Liesbeth,

Bedankt voor je bericht :). Nee ik heb niet gezwommen, had geen zwemspullen bij. Maar volgende week weekje surfen dus dan zal ik vast veel zwemmen

Ma Anneke

Fijn zo wat van je ervaringen te lezen. Geniet er van. je foto's waren ook mooi. Heb een goede tijd.

ineke

Hoi Charlotte. Wat beleef je al veel! fijn dat er zoveel lieve mensen op de wereld zijn.
Ik geniet van je verhalen. Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!